دلایل کارکرد بی وقفه یخچال
نوشته شده توسط : علی


گاهی اوقات کارکرد بی وقفه سردخانه باعث ساخت و ساز مشکلاتی می شود  نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد  و فایده‌وری فریزر را کاهش می‌نماید. موردها گفته شده مهم ترین رویکرد‌شغل های از دربین بردن نقص‌ کارکرد بی وقفه سردخانه هست که براساس حق تقدم مشخص و معلوم شد‌ه‌است.یکی مهمترین انگیزه‌های کارکرد بی وقفه یخچال فریزر خلل زمان‌سنج سیستم برفک‌زدایی یخچال فریزر می باشد. هنگامی که یخچال فریزر مجموعاَ به مقطع 8 الی 10 ساعت در روز فعالیت نماید( که مساوی 2 یا این که 3 روز در هفته می گردد) زمان سنج مکانیکی سیستم برفک زدایی چرخه برفک زدایی را آغاز خواهد کرد. در طی این چرخه، کمپرسور به مقطع 20 الی 30 دقیقه بی سر و صدا میشود تا هیتر قسمت تبخیر کننده را برفک زدایی نماید. در فیض در صورتیکه زمان سنج معیوب باشد، چرخه‌های کارکردی کمپرسور به صدق کار نخواهد کرد. بسته به سبک یخچال فریزر‌تان احتمالاً زمان‌سنج در پشت نگهدارنده پایین درب یخچال فریزر در بخش زیرین سردخانه خواهد بود؛ یعنی در کنار پنل کنترلی. در سردخانه‌‎های ساید-بای-ساید نیز احتمالاً در پشت سردخانه قراردارد. فریزر را از برق بیرون نمایید و ترمینال‌های سیستم زمان سنج برفک‌زدایی را بیابید تا متصل بودن جریان موتور یا این که کلید فعال سازی را نظارت نمایید. در صورتیکه زمان سنج مکانیکی باشد، می توانید سوای بی صدا کردن یخچال فریزر و با یک پیچ گوشتی آن را تهیه و تنظیم فرمایید. تیغه راز پیچ گوشتی بی آلایش در شیار میانه زمانسنج قرار دهید و شیار را به آرامی بچرخانید. در حالتی‌که زمان سنج کلید فعال سازی هیتر را پر‌نور نماید، صدای کلیکی خواهید شنید. البته در شرایطی که هیتر فعال نشد یا این که زمان‌سنج پیشرفت هنگامی نداشت، می بایست زمانسنج جدیدی بخرید.

هیتر برفک زدایی
در حالتی‌که هیتر برفک زدایی مبتلا خلل گردد، شاهد کارکرد بی وقفه یخچال فریزر خواهید شد. در زمان چرخه برفک زدایی، هیتر آغاز به ذوب کردن برفک و یخ روی کویل های تبخیر کننده می‌نماید. بعضا تبخیرکننده ها دارنده یک سری هیتر می‌باشند. هیتر از یک سیم در درون تیوبی آلومینیومی یا این که شیشه‌ای تشکیل‌شده میباشد که در تحت یا این که کنار کویل‌های تبخیر کننده قرار گرفته میباشد. یخچال فریزر را از برق مستقل کرده و پوشش نگهدارنده تبخیر کننده را در دیواره انتهایی نصیب یخچال فریزر بیرون نمایید. آن گاه هیترها را یافته و با یک مولتی‌متر متصل بودن جریان آن را آزمایش فرمایید.

ترموستات توقف برفک زدایی
در صورتیکه سردخانه شما بیشتراز حد فعالیت می‌نماید، استدلال آن قادر است معیوب بودن ترموستات توقف برفک زدایی باشد. این سیستم وظیفه خموشی کردن هیتر برفک زدایی را در انتهای چرخه برفک زدایی، وقتی که دمای تبخیر کننده به 35 الی 47 جايگاه فارنهایت یا این که 1.7 تا 8.3 سکو سانتی‌گراد رسد بر عهده داراست. محل آن معمولاً در نصیب تبخیر کننده جای‌دارد و با وصال به فراتر از دمای 35 الی 47 مرتبه فارنهایت یا این که 1.7 الی 8.3 جايگاه سانتی‌گراد مدار آن گشوده می گردد. پس در محدوده این دما می توانید متصل بودن جریان آن را محاسبه نمائید؛ اما یخچال فریزر را از برق بیرون فرمایید تا خطر برق گرفتگی پیش نیاید. در حالتی که سردخانه‌تان از جدیدترین سبک های جان دار در بازار باشد، در دیاگرام سیم کشی خواهید رویت کرد که مقاومت در دست گرفتن جریان (بایاس) داخلی داراست و می توانید ترموستات و هیتر را آزمایش نمائید. فریزر را از برق بیرون فرمائید و به خاطر داشته باشید که: (1) یک هیتر سلامت در هنگام کارکردش و گشوده بودن مدار ترموستات مقاومت بالایی دارااست و (2) در هنگام کارکردش و بسته بودن مدار ترموستات مقاومت پایینی دارااست و (3) جریانش در هنگام بدون صدا بودن هیتر صفر میباشد.

درز بندی درب یخچال فریزر و سردخانه
درب سردخانه و سردخانه شما دارنده درز بندی در اطراف درب میباشد که از مال لاستیک بوده و آهن‌رباهای داخلی داراست تا درب هنگام مسدود شدن در مقابل جریان هوا چفت گردد. در شرایطی که درز بندی معیوب باشد، دمای سردخانه گرم میشود و فریزر برای جبران این ارتقاء دما می بایست کارکرد بیشتری داشته باشد و شاهد کارکرد بی وقفه سردخانه خواهید شد. در حالتی‌که رطوبتی بر روی قفسه ها یا این که در کناره درب یا این که در روزنه جریان داخلی هوا دیدید، درز بندی وخیم گردیده‌است. مطمئن گردید که درز بندی یک‌پارچه و منعطف بوده و شکاف خوردگی ندارد. می توانید ورق کاغذی بر کناره درب گذارده و با تکان ورقه سلامت یا این که معیوب بودن درز بندی را تست نمایید. شست و رفت منظم درز بندی قدمت آن را ارتقا می دهد. چنانچه نیاز به بده بستان درز بندی باشد، میتوانید درز بندی تازه را یه خرده گرم نمایید تا منعطف‌خیس گردیده و نصب آن راحت‌خیس خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: پاک کردن درزبندی یخچال فریزر در سه قدم معمولی

 

موتور حرفه چگالنده
در حالتی که سردخانه‌تان از سبک‌های نو ضد برفک باشد، احتمالاً کویل‌های چگالنده آن با یک رشته خنک میشوند. این حرفه جریان هوا را تامین می‌نماید تا حرارت دفع خواهد شد و در‌حالتی که کارکرد صدق نداشته باشد، فشار کارکردی کمپرسور بیشتر شود. لوله‌های متصل به چگالنده در فضای در میان درب فریزر و یخچال فریزر امتداد دارا‌هستند و در شرایطی که در‌این حیطه حرارت را شم کردید، احتمالاً خلل از حرفه چگالنده باشد. موتور رشته چگالنده معمولاً در بخش زیرین رو به پشت یخچال فریزر و در اطراف کمپرسور جای‌دارد. نخست فریزر را از برق بیرون نمائید و پنل دسترسی در پشت یخچال فریزر را گشوده فرمائید. رشته می بایست آزادانه بچرخد و هرگونه خرده زباله در مسیر تیغه رشته را شست و رفت فرمایید. بهتر میباشد هر از گهگاه این قسمت را با جاروبرقی منزه کنید. هم‌اینگونه سایش و جراحت دیدگی موتور یا این که تیغه را نظارت نمایید تا بدانید آیا بده بستان موتور مورد نیاز میباشد. در‌حالتی که تیغه‌های رشته یا این که بست‌ها و رینگ‌های نگه دارای مجروح باشند، آنان را بده بستان فرمائید. سردخانه را به برق وصل نمائید و توجه فرمایید که رشته در زمان کارکرد کمپرسور بایستی پر‌نور گردد. از یک تعمیرکار مجاز بخواهید تا سلامت بودن سیم کشی و ترمینال‌های موتور حرفه، چفت بودن اتصالات و ولتاژ درست موتور را تحقیق کند.

 

موتور حرفه تبخیر کننده
آیا یخچال فریزر یا این که سردخانه شما بیشتراز حد گرم میباشد؟ آیا دستگاه مدام در حالا عمل میباشد؟ شاید نقص‌ از موتور رشته تبخیر کننده باشد که وظیفه ساخت جریان هوا بدور کویل‌های تبخیر کننده را در طول کارکرد کمپرسور بر عهده داراست. موتور حرفه تبخیر کننده می بایست با پر‌نور شدن کمپرسور پر‌نور خواهد شد و بایستی صدای فعالیت کردن رشته را در نصیب یخچال فریزر بشنوید و جنبش هوا را حس نمایید. سردخانه را از برق بیرون فرمایید و پوشش حفظ کننده رشته را بردارید آیا رشته پوشیده از یخ و برفک میباشد؟ دراین‌صورت اختلال از سیستم برفک زدایی میباشد. آیا تیغه‌های حرفه مجروح یا این که وا رفته گردیده‌اند؟ پس نیاز به بده بستان تیغه حرفه خواهد بود. تحلیل نمایید تا شفت موتور آزادانه بچرخد؛ در صورتی اینگونه نبود، می بایست موتور جدیدی نصب فرمایید. در صورتی‌که هم‌چنان منبع صدا را نیافتید، از تعمیرکار مجازی بخواهید تا با طریق ایزوله کردن صدا منبع آن را بیابد. این فعالیت از عهده خویش شما بر نمی‌آید و قادر است برای شما خطر آفرین باشد.

سیستم مهر و موم
سیستم مهر و موم متشکل از کمپرسور، چگالنده تبخیر کننده و لوله‌های امتداد یافته در بین آنان میباشد. وجود عیب و خلل یا این که زخم دیدگی در هریک از این نصیب‌ها قادر است سبب ساز به فشار مضاعف بر سیستم و کارکرد بی وقفه فریزر و بیشتراز حد سیستم خواهد شد. تعمیر سیستم مهر و موم چیزی وجود ندارد که خویش قدرتمند به اجرا آن باشید چون آکنده‌از گاز خنک سازی میباشد؛ تعمیرات آن می بایست به وسیله تعمیرکار مجاز جاری ساختن پذیرد.





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: